2018. március 17., szombat

Emlék egy könyvről

Amikor az ember gimis, szeretne olvasni a szexről valami értelmeset is. Én legalábbis így voltam vele. Úgy értem, persze jól jönnek az erotikus szövegek és képek, de jó volna tisztábban látni is egy-két felmerülő kérdésben. A hetvenes évek derekán, amikor én voltam gimnazista, nem sok minden volt a piacon ebben a témában. Így került a kezembe Buda Béla A szexualitás modern elmélete című munkája. Bár az előszóban a szerző nagyon hangsúlyozta, hogy könyve a szakembereknek szól, és nem a nagyközönségnek, ez nem riasztott vissza, és nem is bántam meg a merészségemet. Azóta például nekem evidencia, ami sokak számára hirtelen botránnyá vált: a társadalmi és a biológiai nem közötti különbség. Lehet, hogy ma már kritikusabban olvasnám, Buda szociálpszichológus volt, és talán túltolta a "minden a tanulásból jön" elvét, de akkor az a könyv megvilágosító erejű volt számomra, és egy csomó pszichológiai, szociálpszichológiai fogalmat abból tanultam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése