2016. január 30., szombat

Ízlésrégészet

Próbálom rekonstruálni, milyen volt a zenei ízlésem serdülő koromban, mondjuk 13-17 éves korom között. Nem egyszerű. Volt egy Terta magnóm, annak a szalagjaira gyűjtöttem a zenét, szinte kizárólag igényes rockot a 60-70-es évekből. Aztán elkezdtem lemezeket venni és kölcsönkérni, ekkor Koncz Zsuzsa volt a legfontosabb. De nagyon korán, szerintem már az általános iskola végén kialakult bennem valami nosztalgia a gyerekkor után. Egy olyan kor után, amikor a nővéreim ízlése határozta meg, hogy milyen zene szól. És bár magnóra sose vettem volna föl a 60-as évek Aradszky- vagy Zalatnay-számait, a Slágermúzeumot imádtam hallgatni a rádióban. Nehéz megmondani, hogy utáltam-e az ún. táncdalokat, vagy rajongtam értük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése