2015. május 22., péntek

Ízek Háza

Az Ízek Háza a kispesti Kossuth téri piacon (Pados-Pipi)

Reggelizni tértem be fél 10 körül. Az üzlet kulturált, tiszta, üres, a fogadtatás barátságos. A pulton ebédre való készételek: főzelékek, tészták, levesek, húsok, köretek. Mivel elvitelre is kínálnak, ez nem tűnik indokolatlannak délelőtt, igaz, összesen két érdeklődő volt, amíg ott voltam, egyik se vett semmit. Megkérdeztem, mit kínálnak reggelire. A következő választ kaptam némileg bizonytalanul: vannak tojások, rántotta, ham-and-eggs, tükörtojás. A kirakatra még a virslit is kiírták, de sebaj, kértem egy rántottát három tojásból. Kiegészítőket (hagyma, sajt, sonka stb.) nem kínáltak. Megkérdeztem, tejet adnak-e. "Tejet adunk?" – továbbította a kérdést, de nem, nem adnak. Kértem még egy kávét, kedvesen megkérdezték, hogy reggeli előtt vagy után akarom. Előtte akartam.

Leültem, és hamar elkészült a kávé. Sima eszpresszót kértem, de tejhabos kávét kaptam egy nagy csészével. Nem baj, finom volt. Sőt, különös volt az íze, mintha külföldön ittam volna ilyet régen. Lehet, hogy gagyi volt, de nekem jólesett. Nagyon hamar elkészült a rántotta is, kihozták az asztalomhoz. Beszórták piros paprikával. Ezt szeretem, úgyhogy nem bántam, de lehet, hogy az ilyesmit illik megkérdezni előtte. A rántotta finom volt. A kenyér szintén, friss fehér kenyér, de az a fajta, amelynek a héja, mint a rágógumi, nehezen feldolgozható. Összességében örülök, hogy benéztem, ajánlani tudom a helyet. És az ár verhetetlen, ötszáz-valamennyit fizettem összesen. Pedig a két szelet kenyeret külön felszámították.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése